Nedir?
İnsan kaynakları profesyonellerinin iş görüşmelerinde mülakat sürecini, sıkça sorulan soruları ve cevaplarını mezun olmadan önce deneyimlemelerini sağlayacak bir etkinliktir. Mülakat simülasyonunu gerçekleştiren İK profesyonelleri tarafından, kurgu bir pozisyon yaratılıp örnek mülakat gerçekleştirilir. Mülakat sonunda İK profesyoneli adayın mülakat performansına ilişkin (mülakatta dikkat çeken güçlü yönleri, adayın geliştirmesi gereken yönler vb.) geri bildirim verir.
Amacı
- Adaylara mülakat deneyimi kazandırmak ve mülakat becerilerini geliştirmek,
- Mülakatlardaki kritik sorulara ve adayların izleyebilecekleri stratejilere ilişkin yönlendirmelerde bulunmak,
- Adayların işe alım süreçlerinde iyi bir performans sergilemeleri için rehberlik etmek,
- Mevcut mülakat performanslarıyla ilgili İK profesyonellerinden geri bildirim almalarını sağlayarak adaylara kendilerini nasıl daha doğru ifade edeceklerini ve İK profesyonellerinde doğru bir izlenim bırakabileceklerini öğretmek.
Nedir?
İK uzmanları veya yöneticilerin kurum/kuruluştaki açık bir pozisyona başvuran adayın pozisyona uygunluğunu değerlendirmek amacıyla yaptıkları görüşmelerdir. Mülakatlar adaylar ile birebir geçekleştirilebileceği gibi birden fazla adayın katılımı ile grup mülakatları da yürütülebilir. İlk aşamada genellikle aday ile ön görüşme yapılarak mülakatın konusu, içeriği ve sorular hakkında bilgilendirme yapılır. İK profesyoneli mülakat konusunun bütün boyutlarını yansıtacak şekilde soru-cevap esasına dayalı bir süreç takip ederek adayı ve yetkinliklerini tanımaya çalışır. Pozisyonun gerektirdiği yetkinlikleri ölçme odaklı gerçekleştirilen mülakatta adayın yetkinlikleri, sözel iletişim becerileri, beden dili, tutum ve davranışları hakkında notlar alınır. Olumlu/olumsuz mülakat sonucunun aday ile paylaşılması önerilir.
Amacı
- Adayın bilgi, beceri, deneyim, eğitim geçmişi, sosyal faaliyetleri, ilgi alanları, kariyer hedefleri vb. hakkında detaylı bilgi almak
- Adayın pozisyona ve iş yerine uygunluğunu değerlendirmek,
- Adaya pozisyona ve kurum/kuruluşa ilişkin detaylı bilgi vermek.
Nedir?
Kurum vizyonu, misyonu, tarihçesi ve faaliyet alanlarının anlatıldığı bilgilendirmeye yönelik gerçekleştirilen kariyer etkinlikleridir. Tanıtım oturumları genellikle kalabalık bir dinleyici kitlesi ile sunum düzeninde gerçekleştirilir ve sunum sonunda dinleyicilerin soru sormalarına imkân sağlanır. Söyleşiler ise daha az kişinin katılımı ile gerçekleştirilen, dinleyicilerin soru ve görüşleri ile sürece aktif olarak dâhil olabileceği etkileşimi bilgilendirme oturumlarına göre daha yüksek etkinliklerdir. Tanıtım oturumları ve söyleşilerde hedef kitlede merak duygusu uyandıracak projelere, işvereni sektöründeki diğer kurumlardan ayrıştıran özelliklerine ve kurum hakkında araştırma ihtiyacı doğuracak bilgilere yer verilmesi önerilir.
Amacı
- İşveren marka yönetimi ve yetenek kazanımı çalışmalarını desteklemek,
- Kurumun faaliyetlerini, değerlerini, çalışan profilini ve kurum kültürünü adaylara tanıtmak,
- İşverenin kariyer fırsatları hakkında bilgilendirme yapmasına imkan sağlamak.
Nedir?
Adaylar tarafından hazırlanan öz geçmişlerinin ve/veya niyet mektuplarının, profesyonel bir İK uzmanı veya bir yönetici tarafından gözden geçirilerek adaya geri bildirim sağlandığı oturumlardır. Bu oturumlarda açık ve şeffaf bir şekilde olumlu durumları destekleyici ve olumsuz durumları düzeltici yönlendirmelerde bulunulur ve adaya yardımcı olmak amacıyla motive edici geri bildirimler verilir.
Amacı
- Adayların öz geçmişlerini beceri ve yetkinliklerini doğru şekilde ifade edebilecekleri yönde geliştirmelerini sağlamak ve mülakatlara çağırılma olasılığını artıracak yönlendirme/geri bildirimlerde bulunmak.
Nedir?
İK uzmanları ve/veya yöneticilerin potansiyel insan kaynağı ile profesyonel hayat ilişkin farklı konularda gerçekleştirdikleri interaktif kariyer sohbetleridir. Konu seçiminde hedef kitlenin eğitim bilgileri, deneyimi, yaşı vb. özellikleri göz önünde bulundurulması ve söz konusu kitlenin dikkatini çekecek şekilde seçilmesi önerilir. İK uzmanları/yöneticiler katılımcılarda kariyer farkındalığı oluşturacak deneyim ve önerilerini paylaşır. Sürece dinleyicilerin interaktif katılımı soru-cevap yoluyla teşvik edilir.
Amacı
- Adayın işveren kurum/kuruluşu, çalışan profilini ve kurum/ kuruluştaki kariyer fırsatlarını tanımasını sağlamak,
- İşverenin potansiyel insan kaynağı arasındaki bilinirliğini artırmak ve yetenek kazanımına yönelik faaliyetlerini desteklemek,
- Gençlerin kariyer farkındalığını artırmak,
- Profesyonellerin çalışma deneyimlerini gençlere aktarmasını sağlamak.
Nedir?
Katılımcılara uygulamalı deneyim kazandırmak amacıyla gerçekleştirilen, bireysel beceri ve yetkinlikleriyle birlikte takım çalışması becerilerini sergileme imkânı sağlayan etkinliklerdir. Örnek olay çalışmalarında genellikle iş hayatında karşılaşılabilecek sorun ya da ikilemin simülasyonu yaratılır ve adaylardan buna yönelik çözüm önerileri geliştirmesi beklenir. Atölye çalışmaları ise adayların aldıkları eğitime ilişkin yetkinliklerini gösterebilecekleri fiziksel aktivite gerektiren etkinliklerdir. (Örneğin; mimarlık öğrenci/mezunları için çizime yönelik çalışmalar, hukuk öğrenci/mezunları için dava sürecinin canlandırılması, inşaat mühendisleri için güvenli iskele kurulması vs.) Hem atölye hem örnek olay çalışmaları için içerik seçiminde hedef kitlenin eğitim bilgileri, deneyimi, yaşı vb. özellikleri göz önünde bulundurulması ve söz kon
Amacı
- Adayların bilgi ve becerilerini artırmak,
- Adayların yetkinlik ve becerilerini işverenlere sergilemesini sağlamak,
- Soyut düşünceleri somutlaştırarak ifade etme ve uygulamaya dönüştürme becerisini desteklemek,
- Kurum/kuruluşların faaliyet alanları ve aradığı beceriler hakkında adayları bilgilendirmek,
- İşverenin potansiyel insan kaynağı arasındaki bilinirliğini artırmak ve yetenek kazanımına yönelik faaliyetlerini desteklemek,
- İşverenlere adayların takım içindeki iletişim biçimlerini, sorunlarla baş etme yöntemleri ve somut olaylar karşısında tepkilerini gözlemleme fırsatı sağlamak.